De ce ar trebui sa incepem sa consumam mai multa cacao?

Indiferent de tendintele nutritionale sau de dieta pe care v-ati propus sa o urmati, exista probabil un singur aliment la care nu puteti renunta – sau cel putin nu pentru o perioada foarte lunga de timp – ciocolata.

Nici nu trebuie sa ne simtim vinovati daca obisnuim sa consumam ciocolata in mod frecvent, mai ales daca optam pentru o ciocolata cu un continut ridicat de cacao. Pentru a verifica daca o ciocolata este de calitate inalta, verificati lista ingredientelor.

O ciocolata de buna calitate, care ne va sustine starea optima de sanatate, va avea ca prim ingredient unt de cacao, nu zahar, lapte sau grasimi.

Un nou studiu realizat de specialistii in domeniul sanatatii a constatat ca ciocolata neagra cu un procent ridicat de cacao poate ajuta la imbunatatirea functiei cognitive, a memoriei, a dispozitiei si chiar a imunitatii.

Din ce e facuta cacao?

Flavonoidele care se gasesc in boabe de cacao sunt antioxidanti si agenti antiinflamatori extrem de puternici, cu mecanisme cunoscute benefice pentru sanatatea creierului si pentru sanatatea cardiovasculara.

Cu un continut ridicat de antioxidanti – de 10 ori mai mare decat al afinelor – boabele de caco pot oferi, de asemenea, doze sanatoase de fibre care pot ajuta la reglarea metabolismului, dar si potasiu si magneziu, ambele fiind substante nutritive esentiale care ne mentin corpul in stare excelenta de sanatate.

De asemenea, se stie despre cacao ca este bogata in teobromina, un stimulent usor care poate furniza energie de durata mai lunga, fara palpitatiile specifice cofeinei.

Acesta este motivul pentru care unii oameni cu o sensibilitate extrema la cofeina nu pot manca ciocolata neagra seara. Daca doriti sa mai rariti cestile de cafea pe care obisnuiti sa le consumati pe parcursul unei zile, puteti opta pentru lapte cu cacao.

Citeste continuarea aici: De ce ar trebui sa incepem sa consumam mai multa cacao?